JAGA

Portugalile kuuluva Madeira saarestiku suuruselt teisest saarest Porto Santost saab lähitulevikus nutikas ehk aruka elektrilise ökosüsteemiga saar.

Jätkusuutlik Porto Santo – Smart Fossil Free Island – ehk Madeira autonoomse piirkonna valitsuse programm Porto Santol hõlbustab energia tootmise muutumist. Programmi energia ja elektri liikuvuse eest vastutav energiatootja EEM valis elektriliste liikuvuse lahenduste partneriks Groupe Renault.

Eesmärk on muuta saare energiavarustus sõltumatuks ja nutikaks, stimuleerida taastuvenergia tootmist ja selle nutikat salvestamist elektriautode ja sekundaarenergia akudesse. 18 kuu pikkuse projekti panid aasta alguses käima Groupe Renault, EEM ja nende partnerid.

“Meil on hea meel koos EEMi ja Madeira piirkondliku omavalitsusega ühineda aruka elektriökosüsteemidega, mis näitab, kui suures ulatuses muudab elektrirevolutsioon meie igapäevaelu ja seda rohkem kui vaid transporti. Meie eesmärk on luua mudel, mida saab kasutada teistel saartel, ökoinnovatsiooni aladel ja linnades, püüdes samal ajal laialdasemalt kasutusele võtta elektri liikuvuse lahendusi, mis on kõigile taskukohased,” ütles elektrisõidukite ja uue äriprogrammi direktor Eric Feunteun.

Projekt näitab Renault era- ja avaliku sektori koostööd, et aidata luua jätkusuutlikke liikuvuse lahendusi kõigile. Renault strateegia on saada elektrisõidukite ökosüsteemide turu liidriks ja arukate liikluslahenduste tarnijaks homsetesse linnadesse.

Projektil on kolm etappi – esimeses annab Renault Porto Santo 20 vabatahtlikule iga päev kasutamiseks 14 ZOE-d ja kuus Kangoo Z.E-d. Sõidukeid saab laadida EEM ja Renault ehitatud 40 arukast laadimispunktist.

Teise etapi ehk 2018. aasta lõpuks suhtlevad sõidukid võrguga, pakkudes sinna elektrit tipptundidel, mis tähendab, et autoakudest saavad statsionaarse võrgu energiasalvestid.

Kolmandaks taaskasutatakse Renault sõidukite vanu akusid, et säilitada Porto Santo päikese- ja tuuleparkide toodetud elekter, mida taas anda võrku nõudluse tipus, kui taastuvatest ressurssidest ei piisa. Mõned akud on pärit Madeira saarelt. Esimest korda demonstreerib Groupe Renault alternatiivsete patareide taaskasutamist kohalikus ökosüsteemis.

Groupe Renault laiendab oma rolli sõidukitootjana, et koos partneritega olla tegija arukate elektri- ja energiaökosüsteemide vallas. Porto Santo projektis on Groupe Renault seljad kokku pannud energeetikasektori ettevõtetega nagu Bouygues Energies et Services, The Mobility House ja ABB.

Arukas elektriökosüsteem

Nutikas laadimine reguleerib võrgu kaudu kasutajate vajadustest ja elektrienergia kättesaadavusest sõltuvat aku laadimismäära. Akusid laetakse, kui pakkumine ületab nõudlust, eriti taastuvenergia tootmise tippude ajal. Laadimine lõpeb, kui elektrienergia nõudlus ületab võrgu pakkumist, optimeerides nii kohaliku taastuvenergia pakkumist.

Tipptunnil varustavad sõidukite akud võrku elektriga. Nutikas laadimine teeb sõidukite akudest hea vahendi energia ajutiseks ladustamiseks.

Kui akud ei ole sobilikud enam autode jõuallikaks, suudavad need siiski säilitada märkimisväärse koguse energiat. Renault suudab seda energiat rakendada vähem nõudlikes keskkondades, eelkõige paikselt. Andes akudele teise elu, on Renault võimeline katma kogu energiavarustuse spektrit kodudest kuni büroohooneteni, tehaste, koolide ja korteriteni ja isegi elektrisõidukite laadimisjaamadeni.