JAGA

Eestlaste IT-teadlikkus on üle maailma paljudele eeskujuks. Siiski seisavad ka meie ettevõtjad sageli silmitsi esmapilgul ületamatute muredega, mille lahendamiseks otsitakse viimases hädas abi IT-toe spetsialistidelt.

Erinevad uuringud kinnitavad, et esimeses järjekorras otsivad väike- ja keskmise suurusega ärikliendid oma arvutiga seotud probleemidele lahendusi ise või kasutavad selleks sõprade ja tuttavate abi.

Telia IT-teenuste juht Taavi Talve toob välja kuus juhtumit, millega sagedamini jänni jäädakse ning IT-toe poole pöördutakse. Kusjuures paljudel juhtudel on järgnevad lahendused väga lihtsad ja kiired.

Aeglane ja hanguv arvuti, kus failid ei taha avaneda

Sellise olukorrani viib reeglina see, kui arvuti on üleliigseid dokumente täis ning vaba ruumi napib. Lahenduseks ei aita muu, kui mittevajalike failide kustutamine.

Nutitelefonis firma e-posti seadistamine

Palju küsimusi tekitab see, kuidas uues nutitelefonis e-maili seadistada, lugeda või saata.

Probleemid ID-kaardi tarkvaraga

Üsna paljud on kimpus ID-kaardi tarkvaraga, mis ei toimi või on vananenud ning seetõttu ei õnnestu dokumente enam allkirjastada. Reeglina aitab sellises olukorras ID-kaardi tarkvara uuendamine.

Arvutis ei avane PDF-failid

See on sageli tingitud sellest, et failide avamiseks on vaikimisi valitud vale programm.

Arvutisse ei tule enam e-kirjad sisse 

Tihti on see tingitud sellest, et Outlook-i postkast on jäänud offline režiimi või on jäänud peale reegel, mis liigutab uued kirjad mõnda teise kausta ja seetõttu tundub kasutajale, et e-kirjad ei jõua kohale.

Printimine ei toimi

Esmalt tasub sellises olukorras kontrollida füüsilist ühendust printeri ja arvuti vahel ning ühendada kaablid korraks lahti ja kokku tagasi. Tihti on põhjuseks ka tehtud valik “print to file”.

Puhkuste perioodi lähenedes tasub meelde jätta kõikvõimalikud paroolid, sest pärast pikemat pausi on tööle naastes tihti esimene peamurdmise põhjus selles, et paroolid on ununenud.