JAGA

Elisa on kontsernina klientidele tulevikku vaatavaid lahendusi pakkunud juba lausa 135 aastat. Alustasime ühena esimestest Euroopas telefoninide füüsilise paigaldamisega klientide kodudesse. Eesti tütarettevõttena me küll nii kauget aega ei mäleta, ent oleme 23 aastaga Eestis saavutanud kõigutamatu turuliidri positsiooni eraklienditurul ja oleme selle üle väga uhked.

Kui kõne- ja internetiteenusega oleme suure hulga inimeste taskutes, siis tuleviku eesmärk on aidata tehnoloogia abil teha ka igapäevategevusi hoopis uuel ja nutikal viisil. Kas teadsite, et juba vana iPhone’i suutlikkus ületab nende arvutite koguvõimsuse, mis inimese kunagi Kuule saatsid?

Kuidas aga leida lahendus, mis kõnetaks kliente ja mil oleks Elisa tooteportfellis loogiline koht? Me küsime klientidelt! Parimad mõtted ei sünni juhatuse koosolekul, vaid neid kannavad edasi meie töötajad ja kliendid. Tuhande töötajaga suurettevõttes on erinevaid arvamusi, ideid ja ettepanekuid. Meie ülesanne ongi neid mõttevälgatusi vastu võtta, väärtustada ja äriliselt sünteesida, toimides justkui avatud inkubaator.

Kolleegi ideest reaalse teenuseni

Elisa Eesti on oma olemuselt tulemustele orienteeritud ettevõte, mis tähendab et elisalastel on selged eesmärgid ning võimalus ja vabadus ise välja mõelda, kuidas nendeni jõuda. Juba teist aastat korraldame koostöös Garage48 asutajatega Elisa Idee Garage’i projekti, millele on osalema oodatud kõik elisalased, olenemata osakonnast ja ametiprofiilist. Tingimuseks on vaid see, et kahepäevasesse projekti tuleb panustada sajaprotsendiliselt. Ideede ajurünnakul esitavad kõik oma mõtteid, ükskõik kui algstaadiumis need ka ei oleks. Valime demokraatlikult välja kõige huvitavamad ning moodustame nende ümber projektrühmad. Kahe päeva jooksul teeme kiirendatud korras läbi idee sünteesimise, reaalsetel klientidel katsetamise uuringu või eksperimendi ja vaatame suurt majanduspilti ning mõjutavaid trende. Seejärel paneme alustava idee tugitalad paika ja toimuvad  viimased pitch’id.

 

Elisalased juurutasid Idee Garage`il ajurünnaku teel teenuslahendusi klientidele.

 

Võtame startup’i maailmast tuntud laheda tööinnu, paneme kokku aktiivsed inimesed ja head mõtted ning läheme nii-öelda õhukesel meetodil ja kiiresti õnnestuma või põruma. Niimoodi oleme näiteks seisnud bensiinijaamades ja pakkunud toodet, mida meil tegelikult ei olnud, ent mille sihtrühmaks olid autoomanikud. Saades klientidelt ehk kõige olulisemalt osapoolelt tagasisidet oli meil võimalus oma ideed valideerida. Samamoodi oleme Idee Garage’i mõttevälgatusega pöördunud suurte partnerite poole paludes koostöömõttele kinnitust ja selle ka mõne tunniga saanud. Pärast seesuguseid töösprinte on võimas tunne – milline entusiasm, leidlikkus ja töötahe! Uhke tunne on selliste kolleegide seas töötada ning eriti uhke tunne on siis, kui teeme kolleegi ideest reaalse teenuse.

Just nagu iga alustava äriga tuleb ka siin tõdeda, et kümnest suurepärasest ideest on edukas heal juhul vaid üks. Niimoodi oleme riiulile asetanud mitmed vinged mõtted, lootes, et kunagi tuleb ka nende aeg.

 

Suurettevõttena on meil start-up’idelt palju õppida – võtame meeleldi üle uudsed tööviisid ning innustame oma inimesi töötama ettevõttes justkui ettevõtjana.

 

Lisaks isemõtlemisele tunnistame endale, et päris kõigest kõike ei pruugi me siiski teada. Seetõttu otsime aktiivselt kontakti teadjamatega. Elisas on tööl kaks start-up scouter’it, kelle igapäevatöö on leida võimalikke koostööpartnereid kirevast start-up’i maailmast. Iga võimaliku partneriga mõtleme koos, milline võiks olla Elisa roll pakutava teenuse väärtusahelas. Elisal on suurepärane võimalus pakkuda start-up’ile kõikehõlmavat kliendibaasi lahenduse testimiseks, laia haardega kommunikatsioonivõimalusi, analüüsivõimekust  ja tehnoloogilisi lahendusi. Tihtilugu võime start-up’ile olla ka lihtsalt esimene suurklient, kes mõnda ärilahendust kasutama hakkab ja väärtuslikku tagasisidet annab. Suurettevõttena on meil start-up’idelt palju õppida – võtame meeleldi üle uudsed tööviisid ning innustame oma inimesi töötama ettevõttes justkui ettevõtjana. Kui uurida kolleegidelt, mis on nende tööülesanded, siis saab Elisas tihtilugu vastuseks – need ülesanded, mis ma endale ise võtan!

Loe startup scouter’ite igapäevategemistest lähemalt siit:
https://geenius.ee/rubriik/elisa-blogi/elisa-startup-scouter-kes-ta-ning-mida-teeb/

Tutvu võimalustega Elisaga koostöö tegemiseks www.elisa.ee/startup
Tule ja teeme ägedaid asju koos too.elisa.ee

 

Autor: Kertu Kriisk
Uute teenuste juht